יוגה ככלי טיפולי 2023
קורס המעמיק בפוטנציאל המרפא של היוגה על כל רבדיה- גופני, רגשי ורוחני.
משך הקורס: 28 מפגשים, ימי שני 8:45-12:45
מפגש זום לקראת הקורס יתקיים בתאריך: 19.7 בשעה 19:00
המפגש יכלול התנסות, הסברים על הלימודים, זמן לשאלות תשובות.
הקורס שם דגש על גישה הוליסטית ורב מימדית תוך התחשבות באיזון הגוף והנפש.
ההתמקדות אינה רק בתנוחות ותנועות פיזיות אלא גם במשמעויות והקשרים העמוקים שלהן , לאני הפנימי של האדם מתוך הכרה בכך שגופנו ותנועותינו יכולים לבטא את הרגשות, החוויות והצמיחה הרוחנית שלנו.
גישה זו מכירה בכך שהשפעות פיזיות מתבטאות בגוף לעיתים באמצעות שינויים ברקמות החיבור, חוסר איזון בשרירים, דפוסי נשימה ואנרגיית חיים ושכל אדם יש צרכים, יכולות ומטרות ייחודיות, ולכן, יוגה צריכה להיות מותאמת אישית לדרישות הספציפיות הללו.
נחקור בקורס את התבניות והדפוסים השולטים בגופנו מתוך הבנה כי אלה הן השתקפויות של הנשמה וחלק ממסע הריפוי שלה. נלמד כיצד חיבור מחדש עם תנועות טבעיות ראשוניות ופיתוח גישה אישית וקשובה לתנועה, יכולים להשפיע על התנהלות פיזית ורגשית.
הקורס משלב תכנים אנטומיים, קינסיולוגיים ותפקודיים כדי לספק הבנה מקיפה של הגוף דרך תנועה, אסאנות (תנוחות יוגה) ופראניאמה (תרגילי נשימה). בנוסף, הקורס משלב תרגול מדיטטיבי וחוקר את נושא הריפוי והצ’אקרות, שהם מרכזי אנרגיה בגוף.
על ידי שילוב של אלמנטים שונים אלו נלמד להכיר ולהבין קצת יותר טוב את עצמינו, מטופלינו ותלמידנו, נחדד את תרגול היוגה שלהם על ידי הבנה של יחסי הגומלין בין היבטים פיזיים, נפשיים ואנרגטיים.
מתכני הקורס:
- אנטומיה יישומית וניתוח תנוחות יוגה בדגש על הבנת התפקודים התנועתיים ביום יום, ביוגה ובתנועה בכלל.
- אבחונים- טיפוסי גוף, לקויות יציבה, סוגי ודפוסי נשימה, תבניות תנועה ודפוסים יום יומיים, בדיקות שריר, חוסר איזון שרירי/ רקמתי, וכו’.
- עקרונות תנועה ויציבה טבעית בחיבור לתבניות התפתחות קינסיולוגיות ראשוניות.
- התאמות ואדפטציות במסגרת קבוצתית או פרטנית בהתאם לצרכים שונים.
- טכניקות יעילות לשיפור טווחי תנועה ושכלול יכולות בסיסיות כבסיס לתנוחות מורכבות למניעת פציעות ובכלל לפיתוח נכון ואפקטיבי של תנועה.
- מכאב לצמיחה- הסתכלות מרחבית והוליסטית על כאב וניהול כאב. הכרות עם כאבים אורטופדיים נפוצים, מנגנוני הכאב ודרכים שונות לנהל אותו (מודעות תנועתית, הבנת כאב, נשימה ומערכת העצבים, הרפיה מדיטציה ועוד).
- הכרות עם מערכת הפאשיה המופלאה – דרך מגע, תרגול וחיבור לתחושתיות עמוקה נלמד להכיר את המערכת שמנהלת את גופינו ומחברת את הגוף לנפש.
- תרגול מדדטיבי מעמיק עפ”י גישת הפסיכולוגיה הרוחנית בדגש על השדות האנרגטיים.
**מיום הלימודים הראשון מקבלים כלים לעבודה עצמית, קבוצתית וטיפולית.
הקורס מיועד למורי יוגה, מטפלים מתחומי הטיפול הרגשי המגע והתנועה (המתרגלים יוגה), ומתרגלי יוגה ותיקים.
צרו קשר לשיחת הכרות וראיון אישי עם תמי בטלפון. 054-2270640
מפגש פרטני אבחוני לכל משתתפ.ת בקורס
דרישות הקורס:
- נוכחות מלאה
- תרגול בבית ע”פ השיעורים הנלמדים.
- עבודה בבית: עבודות מסכמות לפי נושאים ,בניית תרגולים מותאמים.
- בניית תרגולי יוגה לפי הצורך.
מרצה: תמי ליאור-אהרוני
מורה בכירה ליוגה, יוגה תרפיסטית, ספורטתרפיסטית, בעלת תואר בלימודי מזרח אסיה, מעסה רפואית, שיקומית, אורטופדית, בדגש על טיפול דרך פאשיה. משלבת בין יוגה, טכניקות שיקום, השמות דגש על חזרה לגוף הטבעי והילינג.מפתחת שיטת ‘יוגה מובמנט תרפי’, מלמדת ומרצה בקמפוס ברושים מעל 15 שנים, מתוכן מלמדת 9 שנים את קורס ‘יוגה ככלי טיפולי’.
על שיטת הלימוד yoga movement therapy
שיטת הלימוד נולדה מתוך הבנה כי חזרה לתנועה טבעית מסייעת לאנשים לפתח קשר עמוק יותר בין גופם, נפשם ורגשותיהם. תשומת לב לתהליכים הדרגתיים מואריציות קלות לעבר מורכבות יותר, כאשר כל שלב הוא משמעותי ולא מדלגים עליו, התאמה אישית לפי אישיותו וגופו של האדם, מודעות והפנמת תנועה דרך התבוננות וקשב לדפוסים ותבניות המשפיעים עלינו, כל זה מוביל להתקדמות בטוחה ויעילה בכל מה שקשור לטיפול בכאב, שיפור יציבה, איזון בין יעילות תנועתית לכוח ויציבות, הפחתת מתח, חיזוק הגוף והעלאת האנרגיה הויטאלית.באמצעות השיטה האדם לומד להכיר טוב יותר את גופו וצרכיו בהתאם לסיפור חייו ולהתאים את התרגול בהתאם לכך.התהליך ההדרגתי והעמוק “משיל” מהגוף עומסים הנובעים ממתח וסטרס ולכן משפר את יכולות התנועה ואיכות החיים ומאפשר אף לעיתים הקלה רגשית ואנרגטית.
אחד הדברים שאני הכי אוהבת בקורס הזה הוא שתמיד יש שילוב מעניין של מורים ליוגה משיטות שונות ומטפלים ממגוון שיטות טיפול ואפילו כמה שפשוט באו להעמיק לתוך עצמם למרות שזה לא המקצוע שלהם.תמיד יש בתלמידי הקורס גישה של חקירה, סקרנות, הפריה הדדית, עומק ועיניין מלא בסקרנות מתנועת הגוף והנפש ומהתהליכים שאנחנו כולנו עוברים.
אז רציתי לתת לכם קצת מקבץ מתחושות התלמידים לאורך השנים..מודה שהיה קשה לבחור.
“הגעתי לקורס של תמי כדי להתחבר לפן ההוליסטי יותר של תהליכי ריפוי וטיפול בכאב.
קודם כל הבנתי כמה אני לא נושמת, וזה אחד הנושאים הראשונים שתמי לימדה.לא רק לנשום טוב יותר אלא איך לאבחן ולהתאים לכל אדם את הנשימה שמתאימה לו ועוזרת לו לשפר את היציבה ולארגן את הגוף.
תמי שמה דגש רב על הקשר בין ההשפעה הרגשית שלנו על צורת הגוף- המבטא את החוויות שאנו נושאים איתנו.
כפיזיותרפיסטית הבנתי שכאב לא רק מגיע מפציעות או מחלות, אלא שגם רגש לא נעים מתבטא פעמים רבות בכאב בגוף ואם לא נותנים לו מקום הוא נכלא ברקמות ומשפיע על היציבה שלנו,.
מבחינתי אני לוקחת הלאה להמשיך ללמוד ולתרגל את הכלים הרפויים ומאזנים שתמיד יישארו איתי,גם כדי לטפל במטופלים שלי ולעזור להם להבין את הגוף גם ככלי רוחני”.
אסטל, פיזיוטרפיסטית.
“החוויה שלי בקורס יוגה ככלי טיפולי מרגישה לי חוויה יוצאת דופן בעולם התנועה בכלל ובעולם היוגה בפרט.אני לומדת בו על הגוף לאורכו, רוחבו ועומקו דרך תרגול מסקרן שמקלף לאט לאט הרגלי יציבה ותנועה זאת לצד למידה עיונית והתנסות מעשית. תמי מסבירה את מורכבותו של הגוף ואת המעשה הטיפולי באופן ברור ומעניין. היא מנווטת את הקבוצה במקצועיות ורגישות ומייצרת מרחב בטוח ונעים ללמידה, התנסות ושאילת שאלות. הקורס עשיר בתוכן אנטומי אשר משולב עם תנועה ויוגה באופן פרקטי והגיוני. למדתי במהלך השנה הזו להתבונן בגוף של אנשים, לזהות דפוסי יציבה, להבין כאב אחרת ולקשר את אלה לתנועה מיטיבה אפשרית. הידע הרב שניתן לי בקורס הזה, יותר מכל קורס שלמדתי בתור מורה ליוגה מזה עשור כמעט, בנוי שכבה על שכבה כך שאין הצפה ויש זמן לידע לשקוע ולהבנה לעלות ולצוף”. מיה וינשטוק- מורה ליוגה
“החוויה האישית שלי מהקורס היתה קודם כל התלהבות מדרך ההוראה והקשב המדהים של תמי המרצה.שילוב וקצב נכונים בין החומר העיוני והתירגול המעשי. ההוראה הייתה מדהימה, מעניינת ומאוד איכפתית.
תשומת לב אישית של תמי לכל אחד מאיתנו, הכלה ורצון אמיתיים של לסייע לכל אחד בקושי האישי / פיזי מבלי לחדור לפרטיות.
כמעסה,ההתייחסות לשרירים ולרקמות מנקודת מבטך תרמה לי להבנה נוספת והוספת כלים לטיפולים.
כמורה לרפלקסולוגיה-ראיתי איפה נשחקתי קצת ואת היוות לי מודל טוב למיקצועיות ואיכפתיות בלי להתערב לתלמידים יותר מידי.הלוואי שכל המרצים יהיו כאלה..
חויתי את היוגה מזוית שונה שאין בה לחץ ומאמץ לא בריא של הישגיות,ראיתי בסוף השנה כיצד הגוף שלי יכול לעשות תרגילים שבתחילת הקורס היו בלתי אפשריים.
תודה ענקית לתמי”.צביקה רייזנשטט, מרצה בכיר לרפלקסולוגיה
“אני מורה ליוגה ותיקה, מלמדת במסורת הויניוגה, על פי גישתו של שרי דסיקשר. הגעתי לקורס כי חשתי בשנה האחרונה שחסרה לי הבנה עמוקה יותר בכל הנוגע לפונקציונליות התנועה, כאבים וקשיים.רציתי ללמוד איך למצוא את המקור לכאב ולהציע מגוון תרגילים להקלה. חייבת לומר, לאחר שסיימתי את הקורס, שהצפיות שלי נענו במלואן- הבנה עמוקה קינסיולוגית של תנועת הגוף, תוך הדגמה מוחשית של תפקוד והפעלת שרירים, מפרקים ורקמות עמוקות.הקורס בנוי מתודולוגית בצורה טובה ביותר. מצד אחד התקדמות בצורת שכבות מהחוץ פנימה אך גם בצורה מעגלית של התחלה בתנועות יסוד, או תנועות ראשוניות (PRIMAL MOVEMENT) אל עבר תנועות מורכבות וחזרה לתנועות הראשוניות , תוך הבנה שהן מובנות בתוך התנועות המורכבות. זו גישה מתודולוגית מעניינת, מושכת ומסקרנת וגם מעמיקה”.אני יכולה לומר שהקורס של תמי חידש והוסיף באופן משמעותי בעיקר לבניית תרגול מותאם לתלמידה, זיהוי טיפוס גוף, עבודה נכונה על חיזוק, טווחי תנועה וגמישות וכמובן לאימון האישי שלי. כמורה ליוגה, הרגשתי נוח כבר בתחילת הקורס להביא את התכנים הנלמדים לכיתה שלי ולמרחב האימון האישי. נושא המדיטציה שתמי שילבה בקורס בהדרגה ובעדינות, מרתק בעיני. אני מרגישה שחזקתי את היסודות לתרגול עצמאי ובנוסף, את היכולת לשלב מדיטציה בשעורים שלי אפילו רק למספר דקות. הלוואי שאוכל להתמיד בכך.השתתפתי במספר קורסים במהלך שנותי בדרך היוגה (קורס מורים, קורסים במרכז היוגה בצ’נאי של דסיקשר ועוד). אני יכולה לומר שהקורס של תמי חידש והוסיף באופן משמעותי בעיקר לבניית תרגול מותאם לתלמידה, זיהוי טיפוס גוף, עבודה נכונה על חיזוק, טווחי תנועה וגמישות וכמובן לאימון האישי שלי”. יעל גורן, מורה ליוגה בכירה.
“ההוראה והשיתוף בתהליכי ההוראה היו מעניינים מאוד.למרות שלכאורה כמורה לפילאטיס ולפנדקרייז יש לי הרבה ידע, הקורס לימד אותי לחבר בין כל “הנקודות”, וכך אפשר לי ליישם ולתרגם את הידע והניסיון לתהליכי ריפוי עוצמתיים לי ולמטופלי.
הקורס נתן לי הבנות מעמיקות מאוד פרקטיות. קיבלתי זוויות חדשות וגיליתי עולם מדהים של יוגה מזווית אחרת, את הקרביים של היוגה, את האמת ולא את החיצוניות.
פתאום הרגשתי שיש לי כלי נוסף לתת למטופלים, הבנות מעמיקות יותר שאפשרו למטופלים לטעמי לקפוץ מדרגה.”
פיסגה, מורה לפילאטיס ופלדנקרייז.
הרשם עכשיו
מלא את הטופס ונחזור אליך עם הפרטים