לימודי המשך בשיאצו

צרו איתנו קשר

שם:  
מייל:    
טלפון:  
 

לימודי המשך בשיאצו

קמפוס ברושים שמח ונרגש לפתוח לימודי המשך בשיצאו, הלימודים מיועדים לבוגרי 3 שנות לימוד בשיאצו הרוצים להמשיך ולהעמיק בלימודיהם. 


למי מיועד? הלימודים מיועדים לבוגרי 3 שנות לימוד בשיאצו הרוצים להמשיך ולהעמיק בלימודיהם.
 
מתי?  7 מפגשים, אחת לחודש, בימי שלישי 17:00-21:00,  החל מה- 24.11.20

מחיר:  מלא 2180 ₪ , מחיר בוגר ברושים = 1960 ₪

התכנית בת 7 מפגשים תכלול את הסדנאות הבאות (ראו פירוט למטה):

תאריך

מרצה

נושא

24/11/20

דיתי אור

אבחנת בטן וסדנת מוקסה

22/12/20

עפרה שטורם

 מגע דמיון וכוח המחשבה – הציר הפנימי

26/1/21

עפרה שטורם

 מגע דמיון וכוח המחשבה –

כשהשכל מרגיש והלב חושב

23/2/21

ישי גרשון

סדנת פוסט טראומה

2/3/21

ישי גרשון

סדנת פוסט טראומה

 

 

 

20/4/21

דורין מנו

 Trigger Points אורתופדיה &

10/5/21

דורין מנו

 Trigger Points אורתופדיה &

  • לא ניתן להפריד בין חלקי הקורס ולקחת שיעורים בודדים.

 

 סדנת מוקסה למטפלי שיאצו

מטרת הסדנאבסדנא נלמד ונתרגל טכניקה לשימוש במוקסהומרשמים טיפוליים לפי תבנית אבחנת בטן.

מוקסה הינה טכניקת טיפול עתיקה, המשתמשת בהוספת חום לחלקים מסוימים על פני הגוף, על מנת להפעיל כוחות ריפוי טבעיים של הגוף.

המוקסה היא חלק בלתי ניפרד מהרפואה הסינית, ומשמשת הן למניעת תחלואה והן למצבי חולי, כרוניים ואקוטיים כאחד

ביפן הפכה טכניקת השימוש במוקסה לטיפול מסורתי נפוץ, בו בני משפחה מטפלים זה בזה על בסיס קבוע, ובנוסף, קיימת ביפן כיום התמחות, ורישיון נפרד בצידה, למטפלים במוקסה, דיקור או צמחים.

במאה האחרונה צמחו ביפן כמה מאסטרים גדולים שהשתמשו בטכניקות המוקסה, ביניהם גם רופאים מערבייםשהשאירו אחריהם ידע נרחב, המבוסס על עשרות שנות ניסיון ומחקרים קליניים.


מגע, דמיון וכוח המחשבה

השלוב בין טפול במגע לעבודה אנרגטית, נשימה ועבודה עם כח המחשבה והדמיון הינו עצמתי ומרגש הן למטופל והן למטפל.

בסדנאות נחווה עבודה עצמית דרך חקירה והקשבה עצמית וטכניקות עבודה המדייקות את רמת הקשב לצי של המטופל.

סדנא 1 - הציר הפנימי

הציר הפנימי הוא עמוד השדרה האנרגטי של האדם, הוא זה הנותן לנו את תחושת היציבות והנוכחות במסע החיים. בסדנא נלמד כיצד לזהות , לחזק ולפתוח חסימות בציר הפנימי שלנו ושל מטופלינו בכדי ליצור בהירות רבה יותר בבחירת דרך לחיים מאוזנים והרמוניים יותר.

סדנא 2 - כשהשכל מרגיש והלב חושב

השאיפה לאיזון הראש והרגש היא אחד האתגרים החשובים והקשים של עבודת המודעות.

ככל שצ'קרת הלב פתוחה ומאוזנת – יש אפשרות טובה יותר ליצור את התמהיל הקסום בין הראש לרגש, ליצור דיאלוג והבנה פנימית ולחוות את החיים דרך ראש מרגיש ולב חושב.

בסדנא נלמד טכניקות של מגע בשילוב עם דמיון וכח המחשבה לאיזון ראש - רגש ולפתיחת צ'קרת הלב, תוך עבודת מודעות והקשבה פנימית שלנו כמטפלים

 

דמונים ודרקונים: המפגש עם מטופל* פוסט-טראומטי

טראומה היא מצב בו אדם פוגש איום מוחשי על שלמותו ועל חייו. במצב פוסט-טראומטי נותר האדם בלי אפשרות להמשיך לחיות כרגיל, לאחר שאשליות חיוניות של בטחון הופרו לבלי-שוב. הקיום בתוך הסדקים הופך לקרב הישרדות, שמתבטא בתסמינים גופניים ותודעתיים נעדרי-לכידות. החבירה למשק הצ'י של מטופל כזה מהווה אתגר מהגדולים ביותר המונחים לפתחו של מטפל. תהודת הטראומה מאיימת גם על הלכידות הגופנפשית של המטפל, בכלל ובהתאם לטראומות שאנחנו בעצמנו חווינו. לכן הצורך בעיגון, במרכוז ובטיפול בעצמנו מקבל משנה חשיבות כשאנחנו עוזרים לאדם לנוע ממצב של פירוק למצב לכיד יותר, מהישרדות להמשכיות.

בסדנה נמחיש ונחדד את האבחנה של טראומה ושל טראומה מורכבת. נתמקד בייחוד של המפגש עם מטופלים פוסט-טראומטיים בקליניקה ובסוג הנוכחות והתקשורת עם מטופלים אלה. בחלק המעשי נתמקד בטיפול בעצמנו כמטפלים וכן נתרגל אופני נוכחות ומגע שניתן ליישמם בקליניקה.

 

אורתופדיה – התמודדות עם פתולוגיות כאב

בשיעורי אורתופדיה נחזור ונעמיק בטכניקות לפתולוגיות גב תחתון, צוואר, חגורת כתפיים ומפרקים גדולים. כמו כן נוסיף ונלמד טכניקות חדשות למקרים אילו.

נלמד על עולם הטריגר פוינט –  נחשבת היום כשיטה לשיקום אורתופדי.

בגישה זו אנו מטפלים במערכת נקודות הטריגר אשר פועלות כמערך שרירי וגם כמערך הגנתי של הגוף.

לעיתים, מסיבות שונות כדוגמת פעולות רפטטיביות או ספאזם שרירי מטראומה, נקודות אלו מתכווצות ומתחילות לייצר כאב מקומי. עם הזמן הכאב יכול להתגבר, ליצור לחץ על מערכת העצבים ולהקרין לאזורים אחרים בגוף. מה שהופך את הכאב לכרוני ופוגע באיכות חייו של המטופל.

נלמד נקודות עיקריות לטיפול בפתולוגיות שכיחות, וע"י לחץ איסכמי (נקודתי) עדין, נייצר זרימת דם תקינה לאזור, מה שיוביל להפחתת הכאב ושיקום אורתופדי של המטופל.

 

 

 

 

 

 

 

צוות הוראה מלא