קורס יוגה ככלי טיפולי

צרו איתנו קשר

שם:  
מייל:    
טלפון:  
 

קורס יוגה ככלי טיפולי


פתיחה: 6.11.2017

שעות
: ימי שני, 11:30 - 9:15

משך הקורס: 7 חודשים, 30 מפגשים, 64.5 שעות אקדמיות

קהל יעד: מטפלים, מורי יוגה, מתרגלי יוגה וקהל רחב
 
מנחה: תמי ליאור
 
תעודה: תעודת השתתפות למסיימי הקורס במלואו
 
 
אודות הקורס:

יוגה ככלי טיפולי היא דרך המשלבת בין mindfulness התבוננות והקשבה,  לבין תנועה תבונתית ופונקציונאלית המובילה להכרות עצמית עם הגוף ההרמוני והבריא שלנו.הנחת היסוד של הקורס הוא שהגוף יודע לרפא את עצמו. 

יוגה ככלי טיפולי מעניקה לנו ידע עמוק ותבונתי על 'כיוונון' הגוף האישי של כל אחד מאיתנו ומאפשרת לנו לממש את עצמנו לא רק פיזית, אלא גם נפשית, רגשית ורוחנית. זהו קורס עשיר בחומר מקצועי שמטרתו לסייע לנו בחקירה מעמיקה והקשבה מודעת לגוף ולעזור לנו להבין באופן ייחודי את הגופנפש שלנו ומעמיק את עבודתנו ונוכחותנו בגוף בכל מובן.
 
 
למי מיועד הקורס?
קורס זה מיועד למגוון קהלים:
  מטפלים - המעוניינים להכניס לחייהם ולחיי מטופליהם כלים נוספים בהבנת הגוף וריפויו, הכרות עם מנגנוני כאב, מהם הדרכים לנהל    כאב ונתינת כלים נוספים לעצמם ולמטופלים לריפוי יום יומי.

  מורים ליוגה ומתרגלי יוגה - שמעוניינים להעמיק את תרגול היוגה בדרך המשלבת בין ידע עמוק מעולם היוגה ומעולם השיקום, להבין      את המשמעות של תרגול המותאם לגוף שלי, של תרגול מרפא, של ארגון יציבה, של תנועה תבונתית ומאמץ נכון שמעמיקים את            תרגול היוגה ולא מעמיסים על הגוף בדרך שגורמת לפציעות. 

  לקהל הרחב - אנשים הסובלים מבעיות רפואיות וכאבים ומעוניינים לטפל בעצמם בדרך טבעית ותהליכית ולמי שפשוט אוהב לחקור         את תנועתו ולהכיר את את עצמו טוב יותר דרך זה.
מטרות הקורס:

 מהלכה למעשה- חיבור גוף ונפש דרך תנועה, נשימה ותודעה. הקורס שם דגש רב על היכולת שלנו להיות המרפאים הראשיים של עצמנו.
 
מה נלמד בקורס:

1. ריפוי עצמי - נחקור ונתנסה ביכולת של הגוף להשפיע בקלות על תהליכים פיזיולוגיים, תודעתיים ונפשיים(מתח, חרדה וכו') דרך כלים מעשיים ופרקטיים.  
 
2. עקרונות יציבה נכונה והקשר לבריאות הגוף והנפש - במהלך הקורס נלמד לאבחן תבניות תנועה, דפוסי תנועה, ליקויי יציבה, סוגי נשימה והרגלים יומיומיים. שילוב בין חוכמת היוגה לבין שיטות אימון שיקומיות ופונקציונלית השמות דגש על יציבות דינמית ונשימה.
 
3. אסנות, פראנאימה,בנדהות וטקסטים - נעמיק בתרגול היוגה לרבדים הכרתיים, אנרגטיים ופנימיים.הכרה של תנוחות היוגה בהתאם לגוף האישי שלנו, דרך למידה של התנועות הטבעיות והקטנות ביותר שיוצרות "חיווט" מחודש ומובילות אותנו לתנוחות יוגה "מדויקות" ומרפאות.

 4.התנועה הרגשית- נלמד להכיר את סיפור חיינו המשתקף בגופינו.ההרגלים התנועתיים שלנו, היציבה שלנו והתגובות הגופניות הוא תוצר של מה שלמדנו וחווינו לאור השנים. זיהוי ההרגלים שלנו והחיבור בין המחשבה- רגש- תחושה מובילה לשינוי וריפוי.

5.מכאב לצמיחה - מה הם הגורמים המובילים לכאבים כרונים ומדוע לא מספיק "שיפתרו" לנו את הכאב, איך מטפלים בדלקות כרוניות ואקוטיות ("מעגל הכאב"), איך מאבחנים פציעה ואיך מרפאים בעצמנו את הכאב ואת הסיבה לכאב?

מבנה הקורס
 הקורס משלב בין חומר תיאורטי( כחצי שעה-שלושת רבעי שעה) לחוויתי (תרגול יוגה- כשעה וחצי) ועבודה בזוגות. 
 
חומר נלווה:
בסוף כל שיעור מקבלים המשתתפים מצגת, סיכום למייל,תירגול לעבודה בבית והמלצות קריאה. 

מטלות בית
בניית רצפים תנועתיים (ויניאסה),תרגולים אישיים ומקרי מבחן. התירגול בבית חשוב ומהותי לקורס זה, ומהווה חלק בלתי נפרד מהלימוד. התרגולים יוגשו כעבודות בית.
 
 דרישות מקדימות
ריאיון אישי ונכונות להתחייב לתרגול בין השיעורים.

דרישות הקורס:
על הסטודנט לעמוד בכל הדרישות והמטלות במהלך השנה כמפורט להלן:
 
1. חובת נוכחות ב- 80% מהשיעורים (עד 3 חיסורים לסמסטר).
2. הגשת יומן תרגול אישי ומטלות הבית.
 
תמי ליאור אהרוני: מורה ליוגה, מטפלת בתרפיה מנואלית, קינסיולוגיה התפתחותית, אימון פונקציונלי ומשקם וספורטתרפיסטית. מאמינה שלכל אדם יש את היכולת לרפא את עצמו ולשפר את איכות חייו. לשאלות ניתן לפנות לתמי ליאור 054-2270640 
 
 
 
 
המלצות:
 

"החוויה האישית שלי מהקורס היתה קודם כל התלהבות מדרך ההוראה והקשב המדהים של תמי המרצה.שילוב וקצב נכונים בין החומר העיוני והתירגול המעשי. ההוראה הייתה מדהימה, מעניינת ומאוד איכפתית.
תשומת לב אישית של תמי לכל אחד מאיתנו,תוך כדי עידוד וללא הבעת ביקורת לשניה אחת במידה ויש מי שלא עשה תירגולים בבית, הכלה ורצון אמיתיים של לסייע לכל אחד בקושי האישי / פיזי מבלי לחדור לפרטיות.
כמעסה,ההתייחסות לשרירים ולרקמות מנקודת מבטך תרמה לי להבנה נוספת והוספת כלים לטיפולים.
כמורה לרפלקסולוגיה-ראיתי איפה נשחקתי קצת ואת היוות לי מודל טוב למיקצועיות ואיכפתיות בלי להתערב לתלמידים יותר מידי.הלוואי שכל המרצים יהיו כאלה..
חויתי את היוגה מזוית שונה שאין בה לחץ,מאמץ לא בריא של הישגיות,ראיתי בסוף השנה כיצד הגוף שלי יכול לעשות תרגילים שבתחילת הקורס היו בילתי אפשריים.
תודה ענקית לתמי".
צביקה רייזנשטט- מרצה בכיר לרפלקסולוגיה.
______________________________________________________

 

"הקורס הקנה לי ידע רב מאוד ומשמעותי מאוד!ההוראה והשיתוף בתהליכי ההוראה היו מעניינים מאוד.למרות שלכאורה כמורה לפילאטיס ולפנדקרייז היה לי הרבה ידע, הקורס לימד אותי לחבר בין כל חלקיקי הידע שצברתי עם השנים, וכך אפשר לי ליישם ולתרגם את הידע והניסיון לתהליכי ריפוי עוצמתיים לי ולמטופלי.
הקורס נתן לי הבנות מעמיקות מאוד פרקטיות. קיבלתי זוויות חדשות וגיליתי עולם מדהים של יוגה מזווית אחרת, את הקרביים של היוגה, את האמת ולא את החיצוניות.
פתאום הרגשתי שיש לי כלי נוסף לתת למטופלים, הבנות מעמיקות יותר שאפשרו למטופלים לטעמי לקפוץ מדרגה.
עם תמי למדתי לעבוד עם מטופלים דרך הכרות וחקירה של הכאב
גישתי לכאב השתנתה:עכשיו אני אומרת יש כאב, יופי!יש פה הזדמנות ללמוד ולחקור ביחד עם המטופל את הדרך לריפוי.להבין איך התכווננויות קטנות משנות את תחושת הכאב באופן מיידי.החקירה של איפה אין כאב והחזרה על התנועה בצורה קצת שונה מגלה פתאום למטופל שהוא יכול לחיות ללא כאב- המוח ללומד לנוע מתוך בטחון, וידיעה חדשה של גוף בריא
תודה רבה! ונתראה גם שנה הבאה!".
פיסגה- מטפלת ומורה לפילאטיס ופלנדקרייז.
______________________________________________________
 

"הגעתי לקורס של תמי מעט סקפטית. כבר התנסתי בעבר בתרגול יוגה עם מורים שונים, ולא הצלחתי להתחבר או להיתפס לזה. בדיעבד ברור לי שלא באמת תרגלתי יוגה. לכל היותר, עשיתי פעילות גופנית. תמי היא הראשונה שהצליחה ללמד אותי מהי יוגה באמת ואיך היא מלווה את המתרגל הרבה מעבר לשיעור

תמי התייחסה במלוא הרצינות והקשב לכל אינפוט מכל תלמיד. אבל מעבר לזה, היא ראתה וחשה כל תהליך שעבר על כל אחד המתלמידים, אפילו לפני שהוא הספיק לזהות אותו.

התרגול בהנחיית תמי איפשר לי לגלות איך הצורה אני מחזיקה את הגוף מדברת עם המצב הרגשי שלי באותו רגע ובכלל, איך הדרך בה אני נושמת מתכתבת עם תחושות שלי לגבי עצמי והעולם, ואיך הרגשות והתחושות השליליים אותם אני חווה מתורגמים לקשיים פיזיים. הקורס לימד אותי כיצד אני יכולה לחולל שינוי תודעתי על ידי מתן קשב לגוף ונשימה נכונה

תמי, בדרכה העדינה, הכנה וכל כך אמיתית עזרה לי למצוא שקט בים של רעש".

תודה לך תמי!"

קרן 

______________________________________________________
 


​ "כמטפלת בתנועה אני רוצה להמליץ בחם על שיעוריה של תמי.

האופן בו מועברים השיעורים מבטא רצינות, מחויבות, סקרנות וכבוד לגוף-נפש האנושי. גישתה של תמי מעודדת הקשבה שקטה וממוקדת תוך חיבור מתמיד לגוף הפנימי. במהלך התרגול תמי ממחישה, מאפשרת ומכוונת לגלות באופן חי חיבורים בין הרגשי לפיזי, ובין השרירים והרקמות ליציבה ולתנועה. המונחים והשפה בהם משתמשת תמי, מבטאים גם הם איכויות תנועתיות ונפשיות ומעשירים את החשיבה והיחס לגוף. מבחינתי, שיעורים אלה מגמישים, מחזקים ומרחיבים את הקשר עם הגופנפש שלי לצד תרומתם הברורה עבורי כאשת מקצוע ועונים עבורי הן על צורך אישי והן על צורך מקצועי".
אביגיל חיות --עובדת סוציאלית  ותרפיסטית בתנועה.

______________________________________________________

 

"כמה מילים על מה שהקורס הקנה לי:

קודם כל ידע , ובזכות הקורס קראתי קצת חומר ומושגיםהרגשתי שכל מה שלמדתי בקורס היה חדש עבורי ,גם אם היו מושגים מוכרים, הדרך בה  הפגשת אותנו עם החומר נראה חדש מבחינה פיזית התנוחות בכל פעם התנועה היתה שונה נראה מוכר אבל אחרת בכל פעם אני נגשת ומבצעת אותה אחרת,  זה מוסיף המון עניין , החקירה של התנועה והחשיבה עליה.

ראיתי שלמשך כל הקורס אנחנו חשובים לך, ביצועית, הדקויות של התנוחות, והבנה אותם.

הגישה שלך אישית לכל אחת ואחד , לפי הצרכים והיכולות הפיזיים והנפשיים של אותו האדםבזכות הרגישות שלך וראיית האדם שמולך, ניווטת את הקורס בצורה מעניינת ועדינההקורס איפשר לי לראות את עצמי ולחוות את עצמי ונתן לי כלי לגשת אל עצמי בדרך מעמיקה לקבל את עצמי כמו שאני ברגע הנוכחי, להתקדם ולהתפתח.

אני מודה לך על הקורס המעניין ועל הסבלנות והרגישות שלך".
יאנה.

 ______________________________________________________

 

 "רציתי לומר לך תודה על שנה מאד משמעותית. נהנתי מאד מהשיעורים שלך. את מורה ואדם מיוחד. העברת את השיעורים עם המון עומק, הקשבה, רגישות, כנות והומור והם היו לי מעניינים ומרתקים.

אני מרגישה שאכן עברתי מסע מעמיק ומאד אשמח להמשיך איתך במסע זה גם שנה הבאה

שוב המון תודה ועם הרבה הרבה הערכה.

נשיקות".
אורית

צוות הוראה מלא