לימודי תואר שני

צרו איתנו קשר

שם:  
מייל:    
טלפון:  
 

לימודי תואר שני

קמפוס ברושים מציע מספר מסלולים ללימודי תואר שני


לימודי תואר שני לבוגרי קמפוס ברושים במקצועות רפואה סינית ונטורופתיה

שנת הלימודים תשע”ח 2017

 
לימודי רפואה סינית ונטורופתיה בקמפוס ברושים הוכרו לטובת המשך לימודים לתואר שני באוניברסיטת מידלסקס באנגליה. כלומר, בוגרי קמפוס ברושים יכולים ללמוד לתואר שני במקצועות הבאים:
 בוגרי רפואה סינית: תואר שני ברפואה סינית
 בוגרי נטורופתיה: תואר שני בתזונה
 בוגרי נטורופתיה /רפואה סינית: תואר שני כללי ברפואה משלימה

קמפוס ברושים הוא המוסד היחיד בישראל שזכה, באופן בלעדי, להכרה זו.
אוניברסיטת מידלסקס מוכרת ע”י אונסקו;
כך,  ניתן להצטרף ללימודי המשך בכל אחד ממוסדות הלימוד בארץ ובעולם המוכרים ע”י אונסקו.
מבנה הלימודים של שתי התוכניות מורכב משנתיים של לימודים עיוניים ומשלב מחקר, והמרצים בתכנית הם מהמובילים בתחומם בעולם.
תכנית הלימודים היא קלינית, משמע, היא כוללת מחקר שעל הסטודנט לערוך בארץ, בהנחיית מומחה שימונה ע”י אוניברסיטת מידלסקס באנגליה.
כל סטודנט יוכל לבחור את תחום ההתמחות שלו לתואר, ובהתאם לבחירתו זו - ימונה לו מנחה מחו”ל, שילווה אותו במהלך לימודיו, וינחה אותו במהלך המחקר.
הלימודים יתקיימו במתכונת מתוקשבת, לפיה השיעורים מבוססים על שיעורי וידאו ועל סמינרים באמצעות הרשת.
לא נדרש להגיע, פיזית, לאנגליה בכל זמן הלימודים.
יש להביא בחשבון שהלימודים לתואר זה דורשים להקדיש כ- 12 שעות לימוד בשבוע. 
 
למידע נוסף, יש להכנס לאתר : http://chinese-medicine.co.uk/online-only-msc-courses-for-practitioners
 
 
*התוכנית אינה מוכרת על ידי המל"ג, האוניברסיטה מוכרת על ידי אונסקו.
 
תנאי הקבלה:
 בוגר/ת ברושים בתוכניות רפואה סינית או נטורופתיה;
  ראיון אישי באמצעות ה- SKYPE;
  מבחן TOEFL לבדיקת רמת אנגלית.
 

 

תואר שני ברפואה סינית

תכנית בינלאומית (מתוקשבת) למטפלים ברפואה סינית

MSc Chinese Medicine (research and practice)

 

מידע על תוכנית הלימודים:

תכנית הלימודים לתואר השני ב- Advanced Oriental Medicine המשלבת לימודים מתקדמים ברפואה סינית ומחקר, תוך כדי עבודה בקליניקה.

הלימודים מתחלקים לשני חלקים;

  חלק ראשון בן ארבעה סמסטרים, הכולל קורסי חובה וקורסי בחירה;

 חלק שני המוקדש למחקר במסגרת קליניקה פרטית או במסגרת עבודתו של הסטודנט.

בין נושאי הלימוד:

בניית מיומנות מחקר:

  מתודולוגיה למחקר;

  בניית שאלת מחקר והיפותזה;

  חיפוש ואיסוף חומר;

 Data analysis;

  אתיקה במחקר.

קלאסיקות של הרפואה הסינית:

  מגבלותיו ויתרונותיו של השימוש בטסטים הקלאסיים;

  ההשפעות ההסטוריות והתרבותיות על הקלאסיקות.

אינטגרציה של הרפואה הסינית בת זמננו:

  האם הרפואה הסינית יכולה להשתלב בסביבה ביו-רפואית;

  כיצד לשלב את הרפואה הסינית במערכת הרפואית המודרנית ויישומה בקליניקה.

יחסים טיפוליים מתקדמים:

  אסטרטגיות להתפתחות מקצועית ועסקית;

  כיצד לגשת לאוכלוסיות שונות בטיפול (קשישים, חולים במחלות כרוניות);

  שיפור התקשורת עם מטופלים שונים.

מודול למחקר:

בניית פרויקט בתחום הרפואה הסינית, בו הסטודנט מתעניין באופן מיוחד, הקשור לעבודתו הקלינית, או לתחום התעניינות שלו;

פרויקט זה יהווה בסיס למחקר שיתבצע בקליניקה, בהנחיית מרצה בכיר מטעם האוניברסיטה. 

 למידע נוסף 
התוכנית אינה מוכרת על ידי המל"ג, האוניברסיטה מוכרת על ידי אונסקו.
 

 

 

 
תואר שני כללי ברפואה משלימה מתקדמת

לימוד ומחקר

תכנית בינלאומית (מתוקשבת) 

(MSc in Advanced Complementary Medicine (research and practice

 

מידע על תוכנית הלימודים:

תכנית הלימודים משלבת בין לימוד והעמקה בתחום הטיפולי לבין מחקר, כלומר האפשרות להתמחות בתחום הנחקר.

התכנית היא גמישה; מסלול הלימודים הוא בן 3 שנים ומורכב מחטיבות לימוד נפרדות. תלמיד המעוניין בכך יכול לפרוס את הלימודים למשך פרק זמן ארוך יותר.

לימוד מתוקשב נעשה באמצעות שיעורים מוקלטים, ומלווה בפורום דינמי מול מורה ומול תלמידים ממקומות שונים בעולם.

 

שלב ראשון

שנה א’ + ב’

שנה א’

סמסטר א’ – מיומנויות מחקר (קורס חובה, 30 נקודות)

  סוגיות, דיונים, תאוריות ופרדיגמות הנוגעות לאיכות, אמינות והקפדה במחקר;

  הגישות העיקריות במתודולוגיות מחקר: איכותיות, כמותיות ומעורבות;

  הגדרת שאלת מחקר;

  חיפוש מידע מהימן בספרות והערכתו;

  שיטות איסוף נתונים - שאלונים, ראיונות עומק, קבוצות מיקוד, התבוננות, מחקר תיעודי ועוד;

  ניתוח נתונים ודיווח;

  אתיקה במחקר;

  גיבוש הצעת מחקר. 

 

 

 סמסטר ב’ – רפואה אינטגרטיבית (קורס חובה, 30 נקודות)

חטיבה זו דנה בצורך ברפואה אינטגרטיבית לצד הצורך במחקר מבוסס, ומשלבת דיון מעמיק על הממשק בין הרפואה המשלימה לרפואה הקונבנציונאלית: 

  דוגמאות לשיתופי פעולה קיימים במחקר;

 איך ליצור ולעודד שיתופי פעולה, כולל עיון במודלים שונים לעבודה משותפת, על הצלחתם ועל כשלונם.

 

שנה ב’

סמסטר א’

בחירה באחד משני מסלולי לימוד:

 פיתוח עסקי – לימוד מיומנויות לפיתוח עסקי של התחום הטיפולי, הרחבת קהלי יעד ושיתופי פעולה אפשריים, 
    התייחסות למגבלות החוק ולהגדרות הייחודיות לתחום, עיון מעמיק במודלים עסקיים קיימים, וכד’

 

  העמקת ההבנה במערכות יחסים במהלך טיפול:

  דיון על אופי מערכות היחסים הנרקמות בטיפול ועל טיבן;

  סקירה ביקורתית של ספרות מקצועית המוקדשת לנושא ;

  התבוננות בצרכים מיוחדים של אוכלוסיות מסויימות כמו קשישים, חולים כרוניים ומטופלים בתחומי בריאות הנפש;

  פיתוח המיומנויות האישיות של המטפל בדיאלוג מול מטופל ;

  ניתוח מצבים מורכבים.

סמסטר ב’

חטיבת לימוד אותה בוחר, יוזם ומגבש התלמיד, לפי העדפותיו ותחומי ההתעניינות שלו.

כל תלמיד בקורס יבחר תחום עניין ספציפי ויגדיר אוכלוסיית מטופלים בה הוא עוסק.

חטיבה זו מוקדשת לבניית פרוייקט מתחילתו עד סופו, כולל הגדרת יעדי למידה וכתיבת עבודה שתהווה בסיס להצעת המחקר הסופית לתואר.

כל תלמיד זכאי ל- 3 שעות הדרכה וליווי של מנחה מקצועי.

שלב שני

עבודת גמר לתואר שני / מחקר

שנים 3-5

כתיבת עבודת מחקר בהיקף של כ- 20,000 מילים, בליווי מנחה מקצועי, שיותאם במיוחד לתחום אותו התלמיד יגדיר בעבודת המחקר שלו.

עריכת המחקר למאמר מקצועי, כזה העשוי להיות מפורסם בספרות מקצועית.

שלב זה אורך בין שנה לשלוש שנים, תלוי בקצב ההתקדמות האישי של כל תלמיד.

 
*התוכנית אינה מוכרת על ידי המל"ג, האוניברסיטה מוכרת על ידי אונסקו.
 


 
תואר שני כללי בתזונה מתקדמת

לימוד ומחקר

תכנית בינלאומית (מתוקשבת) 

Course curriculum for the MSc in Advanced Nutrition

(Research and Practice)

 

מידע על תוכנית הלימודים:

תכנית הלימודים משלבת בין לימוד והעמקה בתחום הטיפולי לבין מחקר, כלומר האפשרות להתמחות בתחום הנחקר.

התכנית היא גמישה; מסלול הלימודים הוא בן 3 שנים ומורכב מחטיבות לימוד נפרדות. תלמיד המעוניין בכך יכול לפרוס את הלימודים למשך פרק זמן ארוך יותר.

לימוד מתוקשב נעשה באמצעות שיעורים מוקלטים, ומלווה בפורום דינמי מול מורה ומול תלמידים ממקומות שונים בעולם.

 

שלב ראשון

שנה א’ + ב’

שנה א’

סמסטר א’ – מיומנויות מחקר (קורס חובה, 30 נקודות)

  סוגיות, דיונים, תאוריות ופרדיגמות הנוגעות לאיכות, אמינות והקפדה במחקר;

  הגישות העיקריות במתודולוגיות מחקר: איכותיות, כמותיות ומעורבות;

  הגדרת שאלת מחקר;

  חיפוש מידע מהימן בספרות והערכתו;

  שיטות איסוף נתונים - שאלונים, ראיונות עומק, קבוצות מיקוד, התבוננות, מחקר תיעודי ועוד;

  ניתוח נתונים ודיווח;

  אתיקה במחקר;

  גיבוש הצעת מחקר. 

  

 סמסטר ב’ – ניהול מקרים מורכבים בתזונה (קורס חובה, 30 נקודות)


 

שנה ב’

סמסטר א’

בחירה באחד משני מסלולי לימוד:

 פיתוח עסקי – לימוד מיומנויות לפיתוח עסקי של התחום הטיפולי, הרחבת קהלי יעד ושיתופי פעולה אפשריים, 
    התייחסות למגבלות החוק ולהגדרות הייחודיות לתחום, עיון מעמיק במודלים עסקיים קיימים, וכד’

   העמקת ההבנה במערכות יחסים במהלך טיפול:

  דיון על אופי מערכות היחסים הנרקמות בטיפול ועל טיבן;

 

סמסטר ב’

חטיבת לימוד אותה בוחר, יוזם ומגבש התלמיד, לפי העדפותיו ותחומי ההתעניינות שלו.

כל תלמיד בקורס יבחר תחום עניין ספציפי ויגדיר אוכלוסיית מטופלים בה הוא עוסק.

חטיבה זו מוקדשת לבניית פרוייקט מתחילתו עד סופו, כולל הגדרת יעדי למידה וכתיבת עבודה שתהווה בסיס להצעת המחקר הסופית לתואר.

כל תלמיד זכאי ל- 3 שעות הדרכה וליווי של מנחה מקצועי.

שלב שני

עבודת גמר לתואר שני / מחקר

שנים 3-5

כתיבת עבודת מחקר בהיקף של כ- 20,000 מילים, בליווי מנחה מקצועי, שיותאם במיוחד לתחום אותו התלמיד יגדיר בעבודת המחקר שלו.

עריכת המחקר למאמר מקצועי, כזה העשוי להיות מפורסם בספרות מקצועית.

שלב זה אורך בין שנה לשלוש שנים, תלוי בקצב ההתקדמות האישי של כל תלמיד.

 
*התוכנית אינה מוכרת על ידי המל"ג, האוניברסיטה מוכרת על ידי אונסקו.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

למידע נוסף

03-6411961 | yaarar@tauex.tau.ac.il
 

 

צוות הוראה מלא